‘The Last Mile’

DSC_6042 DSC_6025 DSC_6006 DSC_6001 DSC_6057-Edit

Enkele weken geleden werden de Spikees uitgenodigd om deel te nemen aan het evenement “The Last Mile”, de laatste sprint naar het einde van het jaar toe. Een ideale gelegenheid om reeds terug te blikken op de voorbije maanden en te overlopen welke initiatieven verder ondernomen worden om in lijn te blijven met de vooropgestelde visie en strategie.

Na een hartelijke verwelkoming en enkele versnaperingen ging het informatieve gedeelte van het event van start. Managing Partner en mede-oprichter van Spikes, Marc Vanderheyden, begon met een verheldering van de opzet van de avond, wat gevolgd werd door een toelichting van het groeiproces van Spikes door onze CEO, Marc Dries. Dat Spikes de afgelopen tijd talrijke successen heeft gekend, is nu wel duidelijk. De vooruitzichten voor de rest van het jaar zien er bovendien ook rooskleurig uit. Aldus mogen de Spikees trots zijn op zichzelf! Desalniettemin kan het altijd beter, een motto dat Spikes de voorbije jaren altijd trouw gevolgd heeft en dus ook dit jaar.

De techneuten onder ons dachten bij de slagzin “The Last Mile” misschien eerder aan de vakterm die in de telecommunicatie-industrie weleens aangewend wordt. The last mile betekent in die context het laatste stuk van een verbinding naar een eindpunt of klant, dat vaak een bottleneck vormt. Achteraf gezien blijkt deze associatie nog niet zo misplaatst te zijn. Het belang van de connectie tussen business en klant, en hoe Spikes de aandacht hierop wil vestigen door zo klantgericht mogelijk te werken, kwam in de verdere uiteenzetting van Marc al snel naar de voorgrond.

Tot slot werd het woord doorgegeven aan de marketing- en communicatieconsultants van Antenno, met name Mariska Brosens en Yann Verhellen. Antenno helpt Spikes om mee vanuit het perspectief van de klant te redeneren en zo verbeterinitiatieven outside-in te interpreteren. Op het einde van hun relaas werd de term “Drive” gelanceerd. Vergeet deze keer OneDrive, maar denk hierbij aan het positieve enthousiasme dat ons drijft om een excellente klantenservice te verwezenlijken. “Drive improvement”, daar zullen we bij Spikes continu naar streven!

Uiteraard werd “The Last Mile” niet alleen gekenmerkt door een informatief aspect, maar nodigden de idyllische locatie Kasteel Den Brandt en het appetijtelijk buffet achteraf ook uit tot een gezellig avondje ontspannen met de collega’s.

Bedankt voor deze interessante en amusante avond! Alsook bedankt aan fotodaan.be voor de prachtige beelden! Meer foto’s op onze facebookpagina.

Sarah Geers
Junior Business Consultant

DSC_6086 DSC_6129

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s