November met een ‘M’ van Mighty Moustache

Connect, Communicate, Collaborate and grow your moustache

Spikes hecht aanzienlijk belang aan het welzijn van zijn werknemers. Een goede gezondheid is een alomtegenwoordig topic en draagt volgens recente studies ook bij tot een betere productiviteit en concentratie tijdens de dag. Je werk moet ook vooral fun zijn – je komt met veel plezier naar kantoor of gaat naar de klant. Spikes is bekend om organisaties beter te laten samenwerken en diens medewerkers vlotter te laten communiceren en ongeacht waar met elkaar te laten connecteren.

Logo_MoSpikes_Black_600x162

De gelijkenissen met Movember zijn treffend! Movember? Wat is dat? Wel, voor het ontstaan van deze fundraising grijpen we even terug naar 2003. Volgens http://www.movember.com liggen twee behaarde mannen uit Melbourne aan de basis en wisten zij initieel een 30-tal aanhangers te overtuigen om de verouderde trend van de ‘gesnorde’ man terug tot leven te brengen in de nieuwste eeuw. Tegenwoordig is het fashion-element van Movember eerder van secundair belang en primeert de idee om de mannelijke gezondheid beter en meer onder de aandacht te krijgen. Zo steunt en sponsort de Movember community globale medische programma’s die zich inzetten voor het behoud en de verbetering van – sorry lieve dames – de mannelijke levens(stijl).

Een gegroeid neveneffect van de fundraiser is dat het MoBros, MoSistas en MoDos samenbrengt en mensen tot dialoog aanzet. Zo bezit het initiatief ook een sociaal en collaboratief aspect.

In België verleent Movember financiële hulp aan innovatief en succesvol prostaatkankeronderzoek geleid en belichaamd door Prof. Johannes V. Swinnen, Departementshoofd Oncologie van de Universiteit van Leuven. Think global, act local. Een mooi verhaal waarin er enkel winners zijn.

Voeg je dus de drie belangrijke ingrediënten – gezondheid, fun & samenwerking – bij elkaar, was het bijna meant to be waarom Spikes in de maand november resoluut Movember steunt.

MoBros, MoSistas & MoDosDomi_A

De begrippen MoBro, MoSista & MoDo werden reeds eerder kort hierboven geïntroduceerd. Mo is alledaagse streektaal Down Under en betekent in het Nederlands moustache of snor. De bros (brothers) en sistas (sisters) spreken voor zich. Met MoDo (de ‘o’ uitgesproken als in toe, teen) wordt de sympathisant, de gulle gever… de donateur bedoeld.

Growing, Grooming, Moving & Funding

Elke MoBro start de maand november (en dus Movember) glad geschoren en laat vanaf dan voor 30 dagen (t.e.m. de laatste dag van de maand) de snor – niet de baard of het sikje – aangroeien. Onderhouden en verzorgen is naar eigen goeddunken en vergt geen verplicht type snor, vrijheid blijheid dus.

De MoSistas zijn minstens even hard nodig om een geslaagde campagne te realiseren. Uiteraard zijn er enorm veel vrouwelijke liefhebbers van de mannelijk en stoere snor, maar kunnen ze die (vaak) – overal heb je uitzonderingen – niet zelf laten groeien. Net zoals de zon niet zonder de maan kan en Yin niet zonder Yang, kan Eva ook niet zonder Adam. Om haar mannelijke medemens een hart onder de riem te steken, oefent de MoSista de maand lang – elke dag – een sportieve activiteit uit. Vanzelfsprekend is het – dikwijls vanwege tijdsgebrek – niet om dagelijks in de Zumba -of Yogales mee aan te schuiven. Daarom zijn we voor onze belangrijkste supporters ietwat milder en volstaat het bijvoorbeeld om met de fiets naar het werk te komen of om voor of na het werk een goede wandeling te maken met de hond. Een betrokken MoSista kan ook optreden als donateur natuurlijk.

MoDos hoeven niets, maar mogen alles – mee sporten met de Sistas of meedoen met de MoBros – en steunen hoofdzakelijk via vrije donaties op de Movember space (www.movember.com)

Mighty Moustache for Longer Lives

Een initiatief, laat staan een strategie heeft weinig betekenis zonder een duidelijke doelstelling. Ondertussen is het jullie waarschijnlijk duidelijk dat we met Movember op een ludieke, collectieve en systematische manier financiële middelen inzamelen en de mannelijke gezondheidsbewustwording extra in the picture zetten in de maand november. Dat is wat we hiermee beogen! Op deze manier, met de sponsoring aan het wetenschappelijk onderzoek van Professor Johannes V. Swinnen en de uitvergrote belangstelling en awareness voor de typische, mannelijke kankerziektes teelbal –en prostaatkanker, doet de moustache in de maand november bijdrage aan een langer (en gezond) leven.

Omdat het om een collectieve zaak gaat, streven wij ook een team effort na. Donaties gebeuren daarom dus best per team, het gaat tenslotte om meer dan een enkeling… United we stand! Wil je de MoBros en MoSistas van Spikes en het algemeen gezondheidsbelang van de man steunen? Doneren kan via onze MoSpace: moteam.co/spikes

What’s in it for you? Eeuwig respect tot november 2016 en een officiële uitnodiging op de Spikes Movember Drink op (onder voorbehoud) vrijdag 27 november in Antwerpen!

Go with the Mo!

TeamSpikesMozaik

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s