Aside

‘The Last Mile’ 2016

Elk jaar, in september, wordt er bij Spikes het ‘The Last Mile’-event georganiseerd. De laatste sprint naar het einde van het jaar toe. Een ideale gelegenheid om reeds terug te blikken op de voorbije maanden en te overlopen welke initiatieven verder ondernomen worden om in lijn te blijven met de vooropgestelde visie en strategie. En wat bleek? Er was hard gewerkt afgelopen zomer! Voor het eerst in de geschiedenis van Spikes werd op een duidelijke en gestructureerde manier neergeschreven waar we voor staan, waarom we doen wat we doen en wat onze klanten en medewerkers van ons kunnen verwachten! Begrijp ons niet verkeerd… De afgelopen 14 jaren werd dit ook regelmatig gepresenteerd. Maar dit jaar konden we het terugvinden in een neergeschreven versie onder te titel: ‘Ik ben Spikes’. Een inspirerend boekje dat onder meer quotes van collega’s en klanten, als ook interessante ideeën samenbundelt en waar we nog vaak naar zullen teruggrijpen. Het laat ons toe om echt te voelen waar Spikes voor staat!

impro2Het thema van deze ‘The Last Mile’ stond dan ook in het teken van de woorden CREATIEF, PRAGMATISCH & SENSITIEF. Géén gewone woorden voor Spikes. Dit zijn de waarden die we uitstralen naar onze collega’s en klanten. Maar wat betekent dat nu juist? Op een ludieke manier bracht Inspinazie, een improvisatietheatergezelschap, onze Spikees uit hun comfortzone in de Zwarte Zaal van het Fakkeltheater in Antwerpen. Leo Eggerickx, Customer Value Manager bij Spikes, vertelt hoe hij dit heeft ervaren.

“Inspinazie, een niet-alledaagse naam voor een toneelgroepje met een ongewone aanpak, waarbij het laatste deel van hun naam me vooral doet denken aan een gekookte groente bestaande uit een stel ongestructureerde slierten, net zoals onze hersenen.

Niettemin heeft hun – op het eerste zicht chaotische – aanpak een grote indruk op mij nagelaten. Vanuit een luchtledige ideeënbus, zijn zij erin geslaagd om ons duidelijk te maken waarom wij allemaal samenwerken en waartoe wij allemaal in staat zijn, als we maar voldoende openstaan voor de vragen en noden van onze klanten.

Nauw aansluitend bij de slagzin van Spikes: “organisaties klantgerichter maken a.d.h.v. digitale samenwerkingsculturen” en de manier waarop Inspinazie onze gezamenlijke waarden heeft doen proeven, ben ik ervan overtuigd dat MijnKlant* slechts een afgeleide uitdrukking is van de individuele meerwaarde die elk van ons kan betekenen voor ZijnKlant.

Bovendien heeft dit laatste initiatief  ook mij doen inzien dat een klantenrelatie uit vele facetten bestaat, waarbij wij allen ons steentje kunnen bijdragen. Hopelijk steken wij er allemaal wat van op!

In het oneindige aantal quotes van de digitale wereld, vond ik dit Chinees éénvoudig doch gepaste gezegde terug:

A man without a smiling face must not open a shop.

Mijns inziens een goede kandidaat-afsluiter om te benadrukken dat wij er alles aan doen om onze klanten gelukkig te maken.”

impro

 

*MijnKlant is een intern initiatief waarin elke medewerker adhv workshops de klant centraal zal stellen in heel onze dienstverlening en daardoor de klanttevredenheid sterk te verhogen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s