Aside

Mijn eerste kennismaking met het bedrijfsleven was top!

Lennert Leers, een laatstejaars student boekhouden informatica, kwam afgelopen twee weken stage lopen bij Spikes om kennis te maken met het bedrijfsleven. Samen met Peter Plessers, zijn stagebegeleider, werkte hij aan enkele componenten voor Tasks in A Box. Peter was aangenaam verrast door de snelheid waarop Lennert de zaken opnam en verder kon helpen bij de ontwikkeling. Lennert maakte een korte voorstelling van zijn werk aan de hand van filmpjes:

Zo, was me dat een interessante ervaring! Twee weken heb ik hier stage gedraaid, maar het mocht zeker wat langer zijn. In het begin van de stage was ik een beetje angstig omdat ik met het beeld in mijn hoofd zat dat het bedrijfsleven altijd formeel moest zijn. Ik dacht dat het altijd puur werken was en nooit tijd voor een glimlach. De werknemers van Spikes hebben mij het tegendeel bewezen.

Er kan tijdens de middagpauze eens gelachen worden met elkaar. Er worden dingen zoals de plannen voor het weekend besproken, of er wordt gebrainstormd over hoe een bepaald probleem kan opgelost worden.

Ik voel me hier op mijn gemak, en dat gebeurt niet snel. De werknemers hier zijn allemaal heel erg vriendelijk. Ik ben heel erg blij dat dit mijn eerste aanraking is met het bedrijfsleven.

Hieronder wat achtergrond over wat ik juist gedaan heb tijdens mijn twee weken stage bij Spikes:

Tasks in A Box is een taak management tool die het toelaat samen te werken met je collega’s of teamgenoten en daarbij taken en deadlines op te volgen. Bovendien is het erg flexibel en kan eender welk team de tool gebruiken. Deze tool is gemaakt door Spikes en wordt over de hele wereld online verkocht. Ik heb enkele verbeteringen mee toegepast.

In het eerste filmpje de Catch Up-functie in werking zien. Ik heb ervoor gezorgd dat een ‘Status Update’ (nieuwe functie) de juiste CSS krijgt in Catch Up.

 

In het tweede filmpje laat ik zien dat de Integratie met andere apps verhuisd is naar een betere plek. Je kan nu via het scherm ‘My Tasks’ je taken in je Agenda laten plaatsen, of via e-mail taken aanmaken. Dit stond eerst bij de pagina ‘Apps & Integration’ maar is verhuisd omdat dit een betere plek is.

Hierna laat ik de functie van de Status Updates zien. Je kan dus een Status Update posten waarin je de gezondheid van je project aangeeft en eventueel nog een tekst bij kan geven. Verdere uitleg over de gezondheid van je project dus.

Ook het systeem van de Wallpapers heeft een nieuw jasje gekregen. Je kan er nu bijvoorbeeld voor kiezen om elke dag een verschillende wallpaper te krijgen. Er wordt dan elke dag 1 uit de 160 unieke afbeeldingen gekozen die je dan automatisch als achtergrond krijgt. Als je willekeurige wallpapers gebruikt, krijg je ook de optie om ‘terug’ of ‘verder’ te gaan tussen de afbeeldingen. Als je er eentje ziet waarvan je denkt dat je deze wel elke dag als achtergrond wilt, kan je deze ook Pinnen. Deze optie is een premium optie geworden.

Het was echt een superleuke en leerrijke twee weken voor mij! Bedankt Spikes!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s